Gece Modu
Gündüz Modu
Soru Cevap
Oğuzhan 3 yıl önce
1 Cevap 1910 Görüntülenme

iki farklı klavye diziliminde 10 parmak klavye yazmak öğrenilebilir mi?

mesela ben rusça klavyede 10 parmak öğrendim. sebebi benim klavyem türkçe Q dizilimli olduğu için rusça klavyede yazacağım zaman 10 parmak öğrenmek zorunda kaldım. rusça klavye düzeni türkçe Q'dan tamamen farklı. y-ts-u-k-e-n-g... böyle gidiyor. ancak bunun yanında türkçe 10 parmak yazmayı da öğrenmek istiyorum. rusça 10 parmakla ortalama bir hızla yazabiliyorum. zaten amacım hızlı yazmak değil doğru yazabilmek. türkçe klavyede ise iki parmakla ve bakarak yine ortalama hızla yazabiliyorum. normalde bu iki klavyeyi hiç karıştırmıyorum ama türkçe klavyede 10 parmak yazmak istesem çok fena karışıyor. sizce hem rusça hem türkçe için 10 parmak öğrenmem mümkün mü? benim gibi iki farklı klavye düzeninde yazabilen var mı? Mesela hem Q hem F ile yazabilenler. Bu kişiler görüşlerini paylaşabilir mi.

atalay_irem_ayşe atalay_irem_ayşe 3 yıl önce
dediğin şey biraz zor olabilir ama bence yapanlar vardır eminim. eğer ki ilk önce "f" klavyeden başladıysan biraz zor. ama sen olabildiğince "q" klavye çalışırsan (çalışmaktan kastım kullanmak) olabilir ,ben yavaş yazıyordum ama bakmadan yazabiliyorum. ama on parmak şekilde yazamıyorum, arada bi de bakıyorum. şu anda kullandığın klavye eyer "f" klavye ise değiştirmen lazım, ben şu anakadar hiç klavye dersi çalışmadım. pekiştirmak için arada bi giriyorum. gözünün alışması için olabildiğince "q" klavye kullan. diyebileceğim şeyler bunlar, ayrıca bu biraz zor olsa bile çalışırsan başarabilirsin * rehber hocası gibi oldu biraz * umarım birazcık olsun yardımcı olmuşumdur : )
Giriş Yapmadınız!

Cevap yazmak için giriş yapmanız gerekiyor.

İpuçları

Q klavye dersleri sayfasında, özel olarak hazırlanmış parmak ve harf eğitimleri ile hızınızı artırabilir, tamamladığınız dersleri görebilirsiniz.

Soru Cevap Tümünü Gör

Öncelikle merhaba

on parmak klavye kullanırken neden işaret parmakları sadece j ile f nin üzerinde durmuyor? yani

10 Parmak Q klavye ve F Klavye

Merhabalar, Kısaca bilgisayar uzmanıyım ve işimin bir çoğunu bilgisayar başında

orta seviye

orta seviye "o" harfinden ileri gitmiyor ne yapabilirim daha fazla ilerleyemedim.

Q klavye hakkında

on parmak derslerinde birinci aşamayı yapınca aldıgımız sonuç çıkıyo örnek: 130 cpm 2

Seviye atlamıyor.

Merhaba Q klavye 10 parmak derslerine başlayıp 1.aşama olan J-F (30seviye) seviyesini bitirdim

Giriş uyarı hatası

Onparmak dersleri sayfasına geldiğim zaman sistem beni atıyor. Tekrar giriş yapmak istediğimde

çalışma tekniği ?

sürekli çalışıyorum fakat kelime sayılarım büyük oranda artmıyor nasıl

bir haftadan az süre kaldı...

Geri kalan zamanda nasıl çalışmam gerekiyor? son günlerde yapılması gereken şeyler var mı?

Sisteme Giriş Hatası.

Merhaba OnParmak Yönetimi Aylarca misafir olarak klavye hız testinde vakit geçirdim teşekkür